دنتال گارانتی - سال نو مبارک

نکاتی که هر دندانپزشک باید بداند!

دندانپزشک در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی نسبت به دیگر رشته‌های پزشکی است که به دلیل فشار بر عضلات خاص ناشی از وضعیت‌های نامناسب در حین عمل‌های دندانپزشکی، نشستن ثابت و بدون پشتیبانی طولانی مدت، ساعات کار طولانی و تأثیر کار با ابزارهای نازک در موقعیت‌های طولانی در طول روز است. در طول درمان معمولی دندان، دندانپزشک اغلب بیش از بیمار برای دستیابی به دقیق ترین درمان ممکن خم می شوند. با این حال، خم شدن اغلب منجر به یک وضعیت غیر طبیعی و مضر می شود که تاثیر منفی بر سلامت دندانپزشک دارد.

مقاله پیشنهادی:دندانپزشکی میکروسکوپی چیست؟!

متخصصین دندانپزشکی بایستی سعی کنند موارد زیر را رعایت کنند:

  • بهتر است وضعیت راست خود را حفظ کنند به سمت جلو و یا به سمت بیمار خم نشوید.
  • در تمامی مراحل درمان سعی کنید به جای ایستادن، بنشینید.
  • تا حد امکان نزدیک به بیمار کار کنید تا نیازی به کشیدن بازوها و کمر شما به حداقل برسد.
  • پاهای خود را بر روی زمین صاف بگذارید. ارتفاع صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید که ران شما اندکی به سمت پایین شیب داشته باشد.
  • توزیع وزن خود را به طور مساوی بین دو پا روی زمین و باسن تقسیم کنید.
  • از لوپ Loup برای بزرگنمایی حفره‌ها داخل دندان استفاده کنید تا نیاز کمتری به نشستن در لبه صندلی داشته باشید.
  • مچ دست خود را در حالت خنثی نگه دارید و از حرکت بیش از حد مچ دست جلوگیری کنید.
  • از محکم گرفتن ابزارها در دست خودداری کنید.

محصولات پیشنهادی: لوپ دندانپزشکی، میکروسکوپ دندانپزشکی

دندانپزشک در مطب دندانپزشکی بایستی همیشه سعی کند در طول درمان به طور مستقیم با صورت بیمار در ارتباط باشد. برای حفظ دید مستقیم به دهان، از بیمار بخواهید در صورت لزوم صورت خود را برگرداند و از آینه برای بهبود دید استفاده کنید. هندپیس‌ها و ابزارها را تقریبا در سطح بازو و حدود 30 سانتیمتری خود قرار دهید تا برای دسترسی به آنها میزان چرخش را به حداقل برسانی. چراغ بالای سر بایستی در پشت و در یک طرف سر پزشک قرار داشته باشد تا میزان سایه‌های ایجاد شده کاهش پیدا کند.

فعالیت بدنی منظم برای همه، از جمله متخصصان دندانپزشکی توصیه می‌شود، زیرا یکی از کلیدهای مقابله با اپیدمی فعلی چاقی و بیماری‌های غیر واگیردار و اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار است.

دنتال گارانتی ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز شما می باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

icon-angle icon-bars icon-times