دنتال گارانتی - سال نو مبارک

چگونه بهترین تجهیزات برای مطب یا کلینیک انتخاب کنیم؟

انتخاب تجهیزات دندانپزشکی مناسب، متناسب با فضای مطب و کلینیک جدید، تصمیم سخت و بزرگی است. به احتمال زیاد شما مدت طولانی از این تجهیزات استفاده خواهید کرد، بنابراین باید مطمئن شوید که تصمیمات درستی در انتخاب نوع و برند تجهیزات می‌گیرید. تصمیم‌گیری عاقلانه برای خرید تجهیزات دندانپزشکی باید بدین گونه باشد که بر اساس نیازهای خاص تاسیسات مطب شما باشد!

تعیین اولویت های انتخاب تجهیزات مطب دندانپزشکی
هنگام انتخاب تجهیزات دندانپزشکی ، اولویت‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بهترین تجهیزات را انتخاب کنید. قبل از خرید یک وسیله خاص، این سوالات اصلی را از خود بپرسید:

  • آیا این تجهیزات برای بیمار راحت است؟
    وقت بگذارید و روی صندلی دندانپزشکی بنشینید و در تمام حالت‌ها راحتی آن را بسنجید و از دیدگاه بیماران به آن نگاه کنید. در بعضی موارد، بیماران ممکن است زمان زیادی را روی این صندلی سپری کنند و شما باید از راحتی بیمار خود مطمئن باشید. در مورد تجهیزات دیگر مانند خرید رادیوگرافی تک دندان، خرید سنسور Rvg و … همین ملاحظه را داشته باشید.
  • آیا این تجهیزات برای شما، دستیاران و سایر افرادی که در مطب و کلینیک کار می‌کنند راحت است؟
    آرگونومی دستگاه‌ها و تجهیزات زمانیکه شما تمام طول روز را صرف خم شدن روی بیماران می کنید، بسیار مهم است. مطمئن شوید که صندلی، تابوره و دیگر تجهیزات دارای آرگونومی مناسبی باشند تا بدین وسیله آرامش را برای خود و بیماران به ارمغان بیاورید.
  • آیا این دستگاه از قطعات باکیفیت ساخته شده است؟
    مطمئناً با خرید تجهیزات ارزانتر می‌توانید بودجه ای را پس انداز کنید. متأسفانه، با خرید تجهیزات ارزان و بی‌کیفیت بعد از مدت کوتاهی با مشکلاتی روبرو می‌شوید. تجهیزات بی کیفیت بعد از مدتی دچار خرابی می‌شوند و در صورتی که قابل تعمیر نباشند و قطعاتشان پیدا نشوند، مجبور خواهید بود تا تجهیزات جدید را جایگزین این دستگاه‌ها کنید.

در صورت امکان، از نمایشگاه‌ها بازدید کنید و نمونه ی تجهیزات را در دست بگیرید و از نظر آرگونومی و دوام تست کنید. از امکانات دستگاه‌ها استفاده و نحوه تنظیمات آنها را تست کنید و در آخر نسبت به راحتی دستگاه تصمیم بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

  • آیا واقعاً به آنها نیاز دارید؟
    امروزه برخی از جدیدترین و بهترین تجهیزات دندانپزشکی موجود در بازار، ویژگی‌های نگران کننده‌ای را ارائه می‌دهند و بسیاری از آنها ویژگی‌هایی هستند که در عمل به آنها واقعاً نیازی ندارید. همین امر در مورد بسیاری از انواع نرم‌افزارهای مدیریت بیمار نیز صدق می کند: این برنامه اغلب با زنگ‌ها و آلارم‌هایی ارائه می‌شود که واقعاً در معاینات روزمره از آنها استفاده‌ای نخواهید کرد. وقت بگذارید و آنچه را که واقعاً در تجهیزات دندانپزشکی به آن نیاز دارید را انتخاب و خریداری کنید.
  • آیا این تجهیزات به افزایش مراجعه کنندگان شما کمک می کنند؟
    استفاده از جدیدترین تجهیزات و فناوری‌ها می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا با انجام عمل‌های جدید، درآمد اضافی و بیشتری نیز بدست آورید.

تعیین بودجه خرید تجهیزات دندانپزشکی
تعیین بودجه در زمان انتخاب تجهیزات برای مطب دندانپزشکی بسیار مهم است و حتما دوست ندارید که در نیمه راه فرایند خرید بی پول شوید! حتماً وقت بگذارید و بنشینید و بودجه خود را تعیین کنید، سپس قبل از شروع خرید مطمئن شوید که تجهیزات منتخب شما با این هزینه ای که تعیین کرده‌اید قابل خریداری است یا خیر.

نحوه جستجوی بهترین دستگاه های دندانپزشکی
از آنجا که انتخاب و خرید تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی یک تصمیم بزرگ است، مهم است که قبل از خرید وقت بگذارید و تحقیقات خود را تکمیل کنید. در ادامه دنتال گارانتی به این سوال پاسخ می دهد که، نحوه تحقیقات چگونه است؟!

  • مشورت با دیگر دندانپزشکان
    با دندانپزشکان دیگری که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید صحبت کنید و به توصیه‌های آنها توجه کنید. در مورد تجهیزاتی که در گذشته استفاده کرده‌اند و تجهیزاتی که قصد خرید آنها را در آینده دارند، سوال کنید. از آنها بپرسید که اگر قصد خرید داشته باشند، چه دستگاه‌هایی را خریداری می‌کنند و از چه برندهایی دوری می‌کنند.
  • بررسی های آنلاین را بخوانید
    هنگامی که تجهیزات خاصی را در فضای اینترنت جستجو می‌کنید، به صفحات و سایت‌هایی برمی خورید که همه آنچه را که می‌خواهید، مانند تجارب سایر دندانپزشکان با محصولات به شما نشان می‌دهد. وقت بگذارید و آنها را مرور کنید؛ این مراحل را دنبال کنید:
  1. امتیازهایی که کاربران به آن محصول داده‌اند را بررسی کنید.
  2. نظرات دارای بالاترین امتیاز را بخوانید و بررسی کنید که سایر دندانپزشکان در مورد این محصول چه ویژگی‌هایی را دوست داشته اند.
  3. تجهیزات دارای امتیاز کم را نیز بررسی کنید. برند یا محصولی که دارای امتیاز بدی است، لزوماً تجهیزات بدی نیستند. ممکن است که فقط متناسب با نیازهای یک فرد خاص نبوده است.
  4. از شبکه های مجازی کمک بگیرید و این برندها را در این فضا بررسی کنید تا نظرات کاربران را در مورد این برند بدانید.
  • برند را بررسی کنید
    اگر تجهیزات جدیدی به بازار آمده‌ است و اطلاعات از آنها در فضای اینترنت وجود ندارد، بهتر است با بررسی برند، به خوب بودن آن دستگاه پی ببرید. آیا این یک برند قابل اعتماد است؟ آیا این برند تمایل دارند تا بهترین محصولات را به بازار عرضه کند؟ در این صورت، احتمالاً آخرین دستگاه تولید شده آنها نیز قابل اعتماد است. به عنوان مثال، برند سیرونا و دگوتزن شهرت فوق العاده‌ای در استفاده از فناوری پیشرفته و با کیفیت دارد.

سخن آخر
در زمان خرید دستگاه‌ها وسواس به خرج دهید و با خیالت راحت تا مدت‌ها از آنها استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال نسبت به خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

icon-angle icon-bars icon-times