دنتال گارانتی - سال نو مبارک

روش نگهداری از سنسور داخل دهانی دیجیتال یا آرویجی (RVG)!

در برخی مواقع استفاده غیر اصولی از سنسور می تواند منجر به آسیب جدی دستگاه شود و همچنین هزینه بالایی را برای شما بوجود آورد. در اینجا چند نکته مناسب برای نگهداری از سنسور داخل دهانی ارائه شده است:

محل مناسب قرار گیری کابل سنسور داخل دهانی (آرویجی)

گاها در زمان استفاده نا صحیح سنسور، دچار گره خوردگی میشود. از نگهدارنده های مخصوص می توان برای حمل سنسور فراهم کرد.  توصیه می شود هنگامی که کار شما با استفاده از سنسور تمام شد، سنسور را از دستگاه جدا کنید. زمانی که سنسور دندانپزشکی به برق متصل باشد، معمولاً همیشه روشن و مدام با کامپیوتر در ارتباط است، اگر در سیستم شما اختلال الکتریکی وجود داشته باشد (صاعقه ، ESD ، قطعی برق و غیره)، می تواند به اجزای حسگرها آسیب برساند یا باعث خطا شود. به همین دلیل کلیه کمپانی های سازنده سنسور دیجیتال داخل دهانی و به طور کلی تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی توصیه میکنند تا از سلامت سیستم ارت مرکز خود اطمینان حاصل کنید. راه حل دیگر استفاده از ups می باشد.

استفاده از Sensor Holder
استفاده از نگهدارنده و یا موقعیت دهنده سنسور را توصیه می کنیم. نگهدارنده سنسور به شما در محافظت از سنسور داخل دهانی (آرویجی) و همچنین قرارگیری صحیح آن در دهان بیمار کمک خواهد کرد. همچنین دندانپزشکان اطمینان حاصل می کنند که محفظه و کابل سنسور دندانپزشکی توسط بیمار گزیده یا جویده نشده است.

نگهداری از کابل سنسور داخل دهانی
کابل سنسور دندانپزشکی معمولاً اولین قسمتی از سنسور است که آسیب می بیند. با تکنیک های مناسب می توان به راحتی از این امر جلوگیری کرد. اولین مورد این است که اجازه ندهید بیماران در هنگام قرار گرفتن در دهان، کابل حسگر شما را گاز بگیرند. اینکه بیمار کابل سنسور داخل دهانی خود را به طور مکرر گاز بگیرد، یکی از دلایل برای خرابی کابل است.

وقتی بیمار دهان خود را آهسته می بندد، مطمئن شوید که بیمار روی کابل سنسور را گاز نمی گیرد. از خم شدن کابل سنسور به طور جدی خود داری کنید. در صورت خمیدگی کابل سنسور به طور مداوم، به طور قطع کابل سنسور دچار آسیب دیدگی شدیدی خواهد شد. همچنین مطمئن شوید که کابل را نمی کشید. این امر در زمان جدا کردن کابل از پورت USB و خارج کردن rvg از کاور سنسور رخ خواهد داد. هنگام تمیز کردن کابل، کابل را نگه دارید و نه سر سنسور یا رابط usb. کشیده شدن به سنسور آسیب جبران ناپذیری وارد می کند. نظافت سنسور و لوازم جانبی دندانپزشکی لوازم جانبی قابل اتوکلاو مانند نگهدارنده های سنسور تک دندان، حلقه ها و سایر لوازم رادیوگرافی دیجیتال اغلب به استریل مناسب احتیاج دارند. برای روش مناسب ضدعفونی کردن برای حفظ طول عمر لوازم جانبی ، حتماً از تمام دستورالعمل های سازنده پیروی کنید. به طور معمول اکثر سیستم های نگهدارنده بسته به نوع استفاده باید بعد از ۳۰-۶۰ روز تعویض شوند، تمیز کردن درست سنسورهای دیجیتال داخل دهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. سنسورهای رادیوگرافی دیجیتال قابلیت اتوکلاو ندارند، جهت استریل مناسب واستفاده از ماده مناسب حتماً دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید تا در زمان استریل، سنسور داخل دهانی آسیب نبیند.

مواد ضد عفونی استاندارد توصیه شده
Isopropyl (70%) (Recommended) Cavi-Wipes (Metrex Research, Kerr) or equivalent Cavicide Prospray Sporox II VoloWipes
نظافت و ضد عفونی کردن سنسور دندانپزشکی
هر کمپانی سازنده روش تمیز کردن سنسورهای خود را دارد اما همه آنها تقریباً یکسان هستند. کارشناس باید از دستکش های یکبار مصرف استفاده کند و سنسور را داخل کاور مناسب قرار دهد. قبل از استفاده از سنسور داخل دهانی برای هر بیمار جدید، پروتکل زیر توصیه می شود:

  • قبل از برداشتن دستکش های یکبار مصرف، تمام موانع بهداشتی محافظ و یا غلاف های سنسور را برداشته و دور بریزید.
  • سنسور را روی سینی پوشانده شده توسط آستر یکبار مصرف یا در ظرفی قرار دهید که کاملاً ضد عفونی شود.
  • دستکش را برداشته و دور بریزید.
  • دستها را بشویید و یک جفت دستکش یکبار مصرف بپوشید.
  • سنسور rvg را از رایانه (PC) جدا کنید.
  • اگر سنسور داخل دهانی یا کابل آن به وضوح آلوده است (به عنوان مثال ، با خون یا بزاق)، هر کدام باید با یک پارچه یا حوله کاغذی تمیز شوند، و سپس با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی خشک شوند.
  • سنسور آرویجی و کابل را با ضد عفونی کننده توصیه شده در بالا کاملاً پاک کنید.
  • هنگامی که سنسور دو بار پاک شد، مراحل زیر را ادامه دهید.
  • سنسور را در محیطی تمیز و آماده برای استفاده بعدی قرار دهید.
  • دستکش را برداشته و دور بریزید.

هاب های USB و کابل های داخلی
جهت مراقبت از سنسور دندانپزشکی ،ما توصیه می کنیم جهت اتصال (سنسورهای دندانپزشکی، دوربین داخل دهانی و غیره) از یک هاب USB Powered استفاده کنید. با قطع و وصل مکرر سنسور دندانپزشکی، ساییدگی و پارگی عادی در پورت USB به وجود خواهد آمد. اگر به کابل بلندتری نیاز دارید، کابل active USB را توصیه می کنیم. این کار به شما طول اضافه تری از کابل می دهد وهمچنین مطمئن می شوید که هنوز با هاب USB تغذیه می کنید در این روش سرعت انتقال تصویر نیز کاهش پیدا نمی کند. اکثر سنسورهای دندانپزشکی دارای 1 سال گارانتی ساخت هستند. اگر از سنسورها به درستی مراقبت شوند، می توانند بیش از پنج سال استفاده روزانه دوام بیاورند.

پیشنهاد دنتال گارانتی با در نظر گرفتن کیفیت، قیمت و شرایط پرداخت، تهیه سنسور آرویجی سیرونا، سنسور آرویجی کداک، سنسور آرویجی واتک، سنسور آرویجی ایتیس و سنسور آرویجی وودپیکر می باشد.

دنتال گارانتی ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز شما می باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

icon-angle icon-bars icon-times