دنتال گارانتی - سال نو مبارک

تجهیزات نو دندانپزشکی!

تجهیزات مورد نیاز در مطب دندانپزشکی
داشتن اطلاعات کامل و کافی درباره انواع تجهیزات، به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد تا در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی، برحسب نیاز خود تجهیزات را از میان انبوه دستگاه‌های موجود در بازار، بهترین‌ها را انتخاب کنند. در این مقاله، دنتال گارانتی به معرفی برخی از تجهیزات دندانپزشکی می‌پردازد.

یونیت صندلی
یونیت دندانپزشکی را به جرات می‌توان گفت که مهمترین دستگاه در هر مطب و کلینیک دندانپزشکی است. دستگاه یونیت دندانپزشکی شامل بخش ها و قطعات خاصی شامل: صندلی، باکس، تابلت، چراغ و دیگر بخش‌ها و قطعات مهم دیگر تشکیل شده است. در زمان خرید یونیت دندانپزشکی باید بسیار دقت کنید چون مهمترین وسیله در زمان کار برای هر دندانپزشک است.

اینسترومنت‌ها
اینسترومنت دندانپزشکی ابزارهایی هستند که دندانپزشکان از آنها برای بررسی، تشخیص و درمان بیماری‌های دندان استفاده می‌کنند. اینسترومنت‌ها شامل: توربین، آنگل، هندپیس جراحی، ایرموتور و … می‌باشند که هرکدام وظایف خاصی را برعهده دارند.

 

اتوکلاو دندانپزشکی
اتوکلاو یک دستگاه ضدعفونی کننده است که با قدرت دما و فشار بخار بالا، میکروب‌های موجود در تجهیزات دندانپزشکی مانند پنس را که چندین بار استفاده می شوند، استریل می‌کند و از این طریق، در زمان استفاده مجدد از تجهیزات، بیمار بعد را خطری تهدید نمی‌کند. خرید اتوکلاو دندانپزشکی بعد از یونیت صندلی، یکی از دغدغه‌های اصلی دندانپزشکان است که باید بر حسب نیاز، از بین ظرفیت‌های مختلف، دستگاه اتوکلاو را انتخاب نمایند.

آمالگاماتور
دستگاه آمالگاماتور دندانپزشکی برای مخلوط کردن مواد آمالگام مانند نقره و جیوه استفاده می‌شود و باعث می‌شود سطح کیفی مواد دندانهای ترمیمی افزایش یابد. دستگاه آمالگاماتور دارای انواع کپسولی، پودری و دوکاره می‌باشد که بسته به نیاز خود می‌توانید این دستگاه را تهیه کنید.

سنسور  آرویجی RVG
rvg مخفف عبارت RadioVisioGraphy است که از جمله سنسورهای داخل دهانی دیجیتال هستند که از تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا برخوردار است و این تصاویر مستقیم از طریق پورت USB به سیستم مورد نظر متصل و به دندانپزشک نمایش داده می‌شود. سنسور RVG دندانپزشکی در کمتر از سه ثانیه تصاویر اشعه ایکس را به دندانپزشک نشان می‌دهد و این کار سریعتر از هر فناوری تصویربرداری است که در گذشته وجود داشته است.

رادیوگرافی تک دندان
رادیوگرافی تک دندان به دستگاه X-ray نیز معروف است. دندانپزشکان به دلایل زیادی از رادیوگرافی استفاده می‌کنند که شامل: یافتن ساختارهای پنهان دندان، توده‌های بدخیم یا خوش‌خیم، از دست دادن استخوان و حفره‌های دندان می‌باشد. رادیوگرافی دندانپزشکی هرگونه صدمه به صورت و دهان را تشخیص و به دندانپزشک کمک می‌کند تا بیماری‌ها و مشکلات دهان و دندان را تا قبل حاد شدن، شناسایی کند. برای اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه می توانید مقاله رادیوگرافی دندانپزشکی چیست؟ را مطالعه فرمایید.

دوربین داخل دهانی
دندانپزشکان از دوربین داخل دهانی برای بهبود سلامت دهان و دندان و تشخیص بیماری‌های دندانی مانند پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و آسیب به دندان مانند آسیب‌دیدگی یا شکستگی دندان استفاده می‌کنند. این دستگاه شامل یک مانیتور نیز می‌باشد که بیمار و دندانپزشک بصورت آنی می‌توانند داخل دهان و مکان‌هایی که با چشم قابل دیدن نمی‌باشد را بصورت واضح ببینند.

 

اپکس لوکیتور
Apex locators ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده در درمان ریشه دندان است که امپدانس، فرکانس و مقاومت مواد اطراف را اندازه گیری می‌کند تا طول کانال ریشه را در شرایط خشک، مرطوب، خون و حتی عفونت را با دقت بالا تعیین نماید و نتیجه را بر روی نمایشگر دستگاه نشان دهد. تعیین صحیح طول و انتهای کانال ریشه دندان عامل بسیار مهمی در موفقیت درمان روت کانال دندان است.

اپکس لوکیتور قابلیت نمایش اپیکال کانستریکشن (تنگه اپیکال) را دارا و همچنین مجهز به سیستم هشداردهنده صوتی می‌باشد. این نکته قابل ذکر است که دستگاه اپکس نیاز به گرفتن رادیوگرافی را به حداقل می‌رساند و بیمار کمتر در معرض پرتوهای مضر قرار می‌گیرد.

لایت کیور
یکی دیگر از لوازم مورد نیاز مطب دندانپزشکی، دستگاه لایت کیور است که برای پلیمریزاسیون کامپوزیت‌های سبک رزین استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند روی چندین ماده مختلف کامپوزیت یا مواد همرنگ دیگر جهت ترمیم‌های دندانی مورد استفاده قرار گیرد. لایت کیور راحتی را برای بیمار فراهم می‌کند و دیگر لازم نیست که بیمار جهت خوردن و آشامیدن چندین ساعت صبر کند.

جرمگیر

دستگاه جرمگیری دندانپزشکی در انواع گوناگونی وجود دارند. از این دستگاه برای برداشتن جرم دندان که ساختار بسیار سختی دارد، استفاده می شود. با توجه به این نکته که همه جرم ها و پلاک ها با استفاده از مسواک از بین نمی روند، جرمگیری نشدن دندان می تواند باعث ایجاد لک بر روی دندان، بوی بد دهان و در طولانی مدت، عفونت دندان شود. از این رو دندانپزشکان با استفاده از دستگاه جرم گیر به رفع این مشکل می پردازند.

همانطور که از اسم آن مشخص است، این دستگاه به وسیله امواج اولتراسوند یا فراصوت کار می کند. این امواج باعث ایجاد لرزش در نوک قلم می شوند. این ضربه های کوچک قدرتمند و مداوم به نابودی پلاک ها و جرم ها می انجامد. همزمان با این لرزش آب از طریق لوله باریک نوک هندپیس به طرف دندان اسپری می شود. وجود آب باعث برداشته شدن جرم دندان می شود. البته دلیل مهم دیگر وجود این آب، از بین بردن گرمای ناشی از حرکات سریع در نوک قلم و دندان می باشد.

فرکانس قلم باید ۲۵ یا ۳۰ کیلو هرتز باشد. همواره باید با توجه به فرکانس دستگاه قلم مناسب برای آن تهیه نمود. برای مثال اگر فرکانس دستگاه ۲۵ کیلوهرتز است قلم هم باید درهمین مقدار فرکانس کار کند.

صفر تا صد مطب خود را با بهترین قیمت و شرایط اقساطی، به دنتال گارانتی بسپرید.

دنتال گارانتی ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز شما می باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

icon-angle icon-bars icon-times